My Lovely Friends =)

Welcome readers, and thanks for visiting my blog..:)

*Spread some love :)*

Thursday, October 21, 2010

Sayang, u r the best gf i've ever had!

Best tak? Rasa dalam awang-awangan tak kalau pasangan korang cakap macam tu? Hehe. Entry kali ni adalah strictly untuk kaum perempuan/wanita saja, tetapi lebih khusus kepada para isteri yang sudah berumah tangga supaya dapat mengetahui cara-cara untuk menjadi isteri yang disayangi suami. Lagipun adalah penting untuk ister-isteri mendengar kata suami dan jadi isteri yang baik kepada suami kan? Kepada yang tengah bercinta juga bolehlah baca tips ini sebagai panduan untuk hubungan yang lebih kukuh dan bahagia. :)

Ok let's start. Hurm,lelaki mahu itu dan ini. Mereka juga mudah jemu dengan rentak yang serupa. Apa kata ladies-ladies sekalian, selami dan fahami  keinginan pasangan korang agar ikatan yang terjalin berkekalan sampai bila-bila. InsyaAllah, at least kita ada usaha kan, siapa yang nak hubungan tak bahagia dan penuh duka. Betul tak?

alalala comelnya :)

urs truly :P
comel la old couple ni :) 
omg cant resist their cuteness! geram!



Jom skodeng tips-tips berikut:


1)Peka kepada rungutan 
- Kalau dia merungut yang korang dah gemuk ke, atau perangai korang semakin lama semakin melampau ke, atau muka korang dah berjerawat, jangan buat endah tak endeh je. Walaupun nampak remeh ja benda tu, tapi ia jugak adalah langkah pertama buat korang berjaga-jaga sebab teguran lelaki selalunya bersifat amaran.

2)Jadilah pasangan yang menyenangkan
-Ini adalah antara fakta penting yang patut korang pertimbangkan. Lelaki akan kekal dengan perempuan bukan saja sebab paras rupa atau peribadi yang baik tetapi juga sikap perempuan yang menyenangkan. Lelaki mahukan seorang pasangan sebagai tempat berkongsi idea, meluah rasa, disayangi, menyayangi dan bermanja.

3)Fantasi lelaki kerap berubah
-Jangan pikir bukan-bukan pulak ye. Haha. Fantasi di sini adalah  benda yang ingin dicapai oleh lelaki dalam fasa usia mereka. Sebagai contoh, lelaki yang berusia 20-an mahukan pasangan yang cantik dan sempurna,  manakala lelaki 30-an mahukan kereta baru dan kediaman yang sempurna . Jadi tugas korang di sini adalah untuk fahami fantasi dorang dan jadilah pendorong lelaki dalam usaha mereka untuk menggapainya.

4)Jangan biarkan lelaki bosan 
-Ada lelaki yang dikurniakan pasangan secantik bidadari, peribadi semolek pekerti tetapi masih ligat dan liar mencari perempuan lain. Kenapa? Kerana mereka sudah bosan dengan perangai korang yang masih tetap sama dan tak berubah. Contohnya kalau dorang tegur ubahlah sikap cemburu tu, saya tak suka, tapi korang still macam tu, lama-lama fed-up lah mereka.

5) Dekati dunia lelaki 
- Lelaki akan merasa diri mereka dihargai dan dicurahkan perhatian jika korang berusaha mendampingi dunia mereka. Ia seperti satu kesudian korang untuk meneroka dunia lelakinya yang dirasakan sangat berbeza dengan fitrah wanita. Sebagai contoh, korang boleh berbual tentang sejarah pasukan  bola sepak kegemaran pasangan korang. :)


Itu sahaja tips-tipsnya. Diharap pihak lelaki juga consider dengan  perasaan pasangan masing-masing, bertolak ansur kan lebih bagus dalam hubungan. :) Jadi kenalah selalu give and take ya?

Good LUCK.

Urs truly,


LIKE now, pls! :D






37 comments:

BabiesMom

NIce tip dada... tapi so far tak da lg la teguran.. cuma mmg rasa diri ini cam temok sikit.. n la ni xo ngah pening tngok face xo dah naik macam2 dah.. jerawat yg tak ilang2 n bekas jerawat.. ada tak barang2 muka yg dada nk share ngna xo.. pencuci brand aper yg ok ker...

rapunzel

xoxo, sudah tentu dada ada tips. hehe. erm entry2 yang sebelum ni dada ada buat pasal nouvelle visages. ;) xo try pkai produk ni k..;) insyaAllah jerawat ilang..hehe

RaafikJahat

I suka gambar ke-3 dari atas. Tu paling sweet kot. :)

rapunzel

hehe tu la kan? comel sgt dorang! bestnya klu leh mcm tu smp ke tua. ehehe

Gayahspears

aku paling suke mendekati duni lelaki.. jum2 hahah kita melaksankan tip nih bersama dada :)

Unknown

maknanya dia dah ada org lain sebelum ni la ek... hehehe patutnya dia kena kata "You're the ONLY & BEST gf i have".. baru betull..
lari.. lari....

kuman "Bee.." Entry

RaafikJahat

Kalau jodoh panjang, insyaallah dapat merasa camtu. :)

rapunzel

gayah: mari2! hehehe ;) syg ko genk!

kuman: yer betul..mmg dia penah ada gf sbelum ni :P

wannurfazrini

fuyohhh ! u kan belum kawen kan ? dah boleh bg tips perkahwinan dah . camtu tayah peg kursus kawen la eyk :p

nurdani

tips berguna

Admiral Hafiz

xde petua utk kaum lelaki jugak ke?

Amri Abd Rani

Pakwi xpenah bosan ngan wife...
tp dia bosan ngan Pakwi kot...
ngadap komputer je..asyik2 BW...hehe

-telOrDibAsuh-

tip ni kalau yg single leh gune x hehhee

Asri Alam

next, petua utk lelaki pulak okey :)

syafiqstatichot

bestnye post nih,, betol la laki nih pon banyak sensitiviti diorang..hehe
:)

ieda

thanx sharing dikk .. tapi hubby x dpt baca .. dia selalu sebuk .. kalau baca punn x der perasaan kuuut heheheh

gnesop.com

nice sharing dear :)

Anonymous

dekati dunia lelaki(JOM MAIN GAME!!!)hehehehe

Post Terhangat...

Dibakar Kerana Muslim Atau Orang Asing?

cEro

suka entry ni...
ten thumbs UP!!!

suka gmbar yg paling tua dan bercium tu...

currentlife2u

nice entry..

yanamib

yg no 4 tu mcm terkena btg idung sendirik aa..ngee~ kena usaha kurangkan jealousy..gambate! =)

ieda Qema

nice entry!

eZmALiZa

tips yg best! pasni ezma nak jadi yg terbaik! :)

Kak Mahh

cantik gambar tuan blog

haidi takeAfoto

nice info..emm byk yg btul dlm entry tu kn..tp laki ni xla particular sgt..xtau la laki lain cmne..as long as die ase hepi ngn org tu dah cukup..selalu senyum bile bersama sidia..hmm..ilang penat keje bile tgk je die senyum..ilang sume stress..xserasi pn xpe..kdg2 yg xserasi tu la bez..klu serasi sgt nti cepat je boring..xde bende nak debate ngn kapel kite..sume same je.setuju je..heh

secantik mane pn org tu klu sentiasa ade je yg xkene pn ssh gak...so average is more than enough..bile la nk dpt yg mcm tu..

Mra Mastura

baik!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) hehe..

Unknown

copy and paste kat nitepad n baca sebelom tido...keh2...nice en3.....

Sca Ndx

it's nice when people do all tips above. Can they?

izee

good tips! tapii kadang2 diorang yang xfhm kite..hohohh

ozzy

untuk mencari dan bertemu dgn yg sempurna mmg sukar..apapun kerjasama & saling tolak ansur amat penting dalam menjaga hubungan

sud@is

kita xkan dapat apa yang sume kita hajat, saling syukur mensyukuri dengan apa yang ada dan saling memperbaiki apa yang kurang..insyaalah kot hubungan berpanjangan

ghost

lau khusus utk para wanita/isteri nampak gayanya lelaki tak leh komen lar nie.Takpe,nak selit sket..Lelaki biasanya ada hobi yg ketat sket,so cuba bg ruang utk dowg habiskan masa dgn hobi.Bukan lar lelaki tuh sampai taknak layan para isteri tapi ada masa2nya.

IkaAR

aku pun nak jd cam couple tua tu weeeee

tiafazunia

gmbar old couple tuh suwittt! ;)

titirara

wow , pic last skali yg paling sweet :)

Sha

huhuhu

ENCIK TIKUS

aiseh~ *blushing

Post a Comment