My Lovely Friends =)

Welcome readers, and thanks for visiting my blog..:)

*Spread some love :)*

Sunday, October 17, 2010

Rapunzel Rapunzel, let down your hair =)

rindu rmbut ini :(



Hello. Nama saya Rapunzel. Ya, ini nama sebenar( nampak sangat bohong). :P
Saya nak tanya, korang pakai shampoo apa? Saya pakai bermacam-macam shampoo dah, tapi sejak akhir-akhir ini stick to Sunsilk kaler pink tuh. Kenapa? Hurm..ntahlah. Mungkin dah terbiasa kot, so malas nak tukar da. Tapi kadang-kadang saya pakai Herbal Essences, kaler pink jugak. Hanya dua shampoo ni jer lah. Shampoo yang lain saya pernha pakai adalah Dove, Rejoice, Pantene, Loreal, semua ni saya dah cuba. Semua pun bagus juga, tapi sekarang saya stick dengan Sunsilk.
Untuk Sunsilk ni saya pakai sebiji macam gambar kat bawah ni...

shampoo, nourishing conditioner dan protecting leave on.

So far, okelah. :) Disebabkan saya pakai produk Sunsilk saya nak kongsi tips-tips untuk Penjagaan Kulit Kepala dan Rambut yang diberikan oleh Dr.Francesa Fusco, iaitu salah seorang daripada 7 pakar rambut terbaik di dunia yang menghasilkan Sunsilk Co-Creations. Semoga dengan mengamalkan tips ini,rambut kita semua sama-sama sihat dan bermaya.

1) Untuk yang bertudung, pilih tudung dan anak tudung daripada kain kapas agar rambut dan kulit kepala korang dapat bernafas. Fabrik daripada sintetik adalah panas dan menyebabkan korang berpeluh.

2)Gunalah shampoo yang dapat mengawal penghasilan minyak agar rambut tidak kuyup dan leper apabila tudung dibuka. So in this case korang boleh cuba Sunsilk Clean&Fresh yang membersih dan menyegarkan kulit kepala korang untuk menghilangkan kegatalan. Wahh promote gitu.

3)Masa mandi, bilas rambut korang menggunakan air sejuk untuk menutup pori kulit kepala kerana ia boleh mengawal penghasilan minyak. Amalan ini jugak dapat menguatkan kutikel rambut korang.

4)Urut kulit kepala korang menggunakan jari dan bukannya kuku ketika bershampoo sebab permukaan jari lebih lembut. Kalau pakai kuku, hanya akan membuka pori kulit kepala yang mendorong lebih banyak minyak dikeluarkan.

5)Lebihkan pengambilan essential fatty acid. Boleh didapati dalam minyak ikan , aokado dan kekacang. Khasiat ini dapat meningkatkan kualiti kulit kepala dan tubuh.

6) Elak bilik tidur yang terlalu hangat atau kering kerana ia boleh menarik lembapan daripada kulit kepala dan rambut.


Okay itu saja tips-tips yang diberikan oleh pakar kita ni. Terpulang kalau korang nak cuba atau tak. ;)
hehe. Bye!




LIKE now, pls! :D






19 comments:

azhar

samalah kite,saya pun pakai shampoo & conditioner yg nie gak.....

Nesa Wazir

nesa pakai pantene yg smooth n silky 2..stakat ni ok je:D

thnx 4 the tips~

rapunzel

azhar: hehe yeke? comel je

rapunzel

nesa: pantene eh? okay2. hehe. welcome..:)

Miss AZ

cantik gila rambut itu..
sy guna loreal total repair 5 :)

rapunzel

mirra: ohhh loreal..nice! :)

Unknown

tips yg berguna~

Anonymous

same lahhhhh ndy pon sesuai pkai yg ni je huhuhu

Unknown

echah sllu rmbut gugur..xtau nk pkai shampoo mana..sume sama j...:((

The Official Miss CHEKLEEN

nice hair!!

rapunzel anda doitag..tq..
http://misschekleen.blogspot.com/2010/10/tag-mencari-identiti-blogger-bernama.html

Aida Azryn

Wah! thx 4 de info! :D

orkid'scyL

dada rmbut kmu chantek la..
sy suka rmbut cm dlm gmbr kmu tu

Faizal n Fashitah

Aaaa... saya pakai sunsilk gak. Yang botol kaler hitam tu XD

Ain Shdn

cik bulat hate sunsilk. buat rmbut ggur dgn byk :(

Oppa Kudin Nz

bese pkai syampoo campur2 jew..wokey x??

BabiesMom

nice tips dear..

BTW .. cantek rambut kamu.. suka suka.. ehhehe

Gayahspears

hahahah... gune jari pon boleh... cantek doh rambut ko... tp rambut aku lg cantek~wakakakak

cik nur

nur guna dove wangi syiok :)

kema

wah rambut u cntik...teringin nak buat rmbut cmtuh...
neway, kema pki sunsilk jugak..yg kaler ijau2 tuh...best sgt2

Post a Comment