My Lovely Friends =)

Welcome readers, and thanks for visiting my blog..:)

*Spread some love :)*

Saturday, November 6, 2010

Banjir di Kedah....alamak rumah maktok saya pun? :(


Mula-mula saya tak amik port sangat pasal banjir kat Kedah...sebab saya pikir, alah mungkin sikit jer tu, tak lah teruk sangat...sebab Kedah sebelum ni tak penah lah ada banjir yang teruk, negeri pun aman dan damai...sekali tup-tup jadi macam ni pulak...

Dan yang paling sedih, rumah maktok saya di Alor Star pun kena banjir...Sedih sangat, sebab kalau nak tau saya tinggal bersama maktok saya sejak umur 7 tahun sampai 17 tahun...Lepas tu saya dan keluarga pindah ke Taman Rakyat Mergong (tapi tak lama sebab lepas tu pindah ke JB pula).

Di rumah maktok saya yang tengah banjir sekarang ni lah tempat saya membesar...Iskk kesiannya kat maktok dan tok ayah...:(

Banyakkan bersabar ya..ni semua dugaan daripada Allah..semoga air akan surut secepat mungkin..
Selain rumah maktok, rumah paklang saya pun dapat tempias banjir jugak...Dah la paklang saya baru ja pindah ke rumah tu...kesian dia, barang-barang pun semua baru lagi.

Ok meh tengok rumah maktok dan paklang saya yang dilanda banjir...Marilah sama-sama berdoa semoga banjir ni akan berakhir secepat mungkin...
Terima kasih.

rumah maktok

ni plak kat depan rumah

iskk tempat saya membesar neh :(

kat jalan ni lah saya dan cousin2 dulu slalu jalan2 pergi kedai runcit.

this is my paklang.

rumah paklang


air dah semakin naik



Jom doa dengan saya,

LIKE now, pls! :D






13 comments:

liyana aziz

semoga banjir akan surut dengan cepat.. =)

Amirrah Zawani

teruk juga banjirnya..
umah tok n paklang ampa kat na???
nasib baik rumah kami x kena..
cuma xda air jep..

rapunzel

mirra: umah tok kami kat lebuhraya sultan abdul halim..yang kat axn tu..depan kompleks hijau kuning..rumah ampa ok ka? naseb baik..

liyana: yup2, harap2 mcm tu kan..

MiSs TOrA

umah maktok dada area mana tu??arini byk banjir da surut kan..sian maktok dada

rapunzel

miss tora: umah maktok dada kt area bertentangan kompleks hijau kuning...tue la...kesian dia...hope banjir da surut..

Siti Mashitah Saidin

umah saya x naik.. naseb baik~

echah mashuri

jgn jd teruk lagi dahla..heee

Cheah Sudaa

kesiannyeee :(

wannurfazrini

dada jgn main air banjir tu plak ye . nnt kene mcm2 penyakit . haih!

Qu azniza ;)

haishh umah I pon banjir. sedihh

fendy

hope banjir cepat surut.
kesian org2 kat sane.

fezaL Mohd

Harap sume ok .

caliph shuriken

oic.. pnah dok kt kedah rupanya...

Post a Comment